Av Inger Lise Nervik
I de første årene som Ailo underviste, laget han en tromme-CD. Denne solgte han til oss som gikk på Saivo, og til deltakere på andre kurs og arrangementer han holdt. Så vi som deltok i de tidlige årene, har denne CD-en.
Foto: Ramona Olaussen
EN SKATT
Vi var alle glad for å få kjøpe CD av ham, og de ble veldig populære. Derfor ble den jo ganske fort utsolgt.
Men når vi spurte Ailo om det var ok å brenne CD-en for å dele, gjerne mot et vederlag, så sa han at det fikk vi ikke.
Han ønsket ikke at det skulle kopieres noe og deles videre. Dette var han veldig bestemt på. Så de som nå sitter med CD med tromming av Ailo Gaup, sitter med en liten skatt.
For dere som ikke har den, så er den å se på youtube
Youtube: Ailo Gaup - Drammen Sacred Music Festival



